Friday, August 6, 2010

so tired =(


rasanya dah 5 hari aku tak dapat tido dengan sempurna.Letihnya badan, arini dalam sejarah aku bgun lewat p makmal...Alamak!dah kul9, aku ada makmal mati aku!huhuhu...niat tu mahu jer sambung tido tapi fkir balik ni hari pertama jumpa instruktor makmal, so tak kan nak ponteng plak.Bukan ni aku nk kongsikan kat cni tapi dari peristiwa tadi aku terfikir nk cari penyelesaian mcmn nk tangani keletihan yang amat sgt ni, so ni cara aku selepas aku kaji balik tadi:

APA NAK BUAT BILA LETIH?
1. MANDI BIAR CUCI BETUL2
gosok2 betul2, syampu lama ckit, cuci badan betul. Air dan
pancuran yang kuat dan sejuk

2. RELAKSKAN PEMIKIRAN
Walaupun banyak kerja, jgn kelam kabut nk buat, buat perancangan selesaikan satu
persatu...benda yang tak penting ketepikan dulu

3. IMAGINASI & TANAM MOTIVASI
kalau penat sangt imbau balik penat lelah parent kita atau sapa2 la yang lagi truk
bekerja, ingat kalu setakat keja sikit pun dah nk mengeluh, tengok plak orang yang
lagi truk bekerja.Jadi lebih kuat daripada mereka

4. GERAKAN ANGGOTA BADAN
Kalau dan betoi2 penat sgt la sampai nk tertido tapi nk truskan gak kerja, apa
kata sembang dengan kawan (tapi jgn lama sngt) ataupun gerak keluar bilik sekejap
sambil tu buat senaman ringkas (jgn berat plak, cnfirm pengsan trus)

5. TENGOK CRITE/DGR LAGU (HIBURAN)
Apa2 jela yang korang rasa ok...jgn cite sedih kalu bleh biar,la kelakar boleh
gak buat snman mulut...kalu sedih nnti lagi penat sb bermain dgn emosi

6. TIDUR LA SEKEJAP

7. MINUM AIR PEMBERI TENAGA

No comments:

Post a Comment